Seo Copywriting

copy

Gebruik waardevolle woorden, online en offline, die jouw verhaal vertellen en leiden tot conversie

SEO copywriting

Vul je website met waardevolle woorden

SEO copywriting wordt toch best vaak onderschat. Een copywriter heeft als doel iets te verkopen en dat is een vak apart. Voordat er ook maar één letter op ‘papier’ komt, hebben we het eerst over doelen, doelgroepen en de identiteit van je bedrijf. Elke onderneming heeft een andere tone-of-voice en een goede copywriter beschikt over al die verschillende stemmen. Waarom wil je eigenlijk copy? Nog zo’n belangrijke vraag. Wat is je doel met dit stuk tekst en wat moet de lezer doen na het lezen van die tekst? Gewoon wat woorden op papier zetten, dat kunnen veel mensen. Een freelance SEO copywriter maakt die woorden waardevol.

freelance copywriter

SEO Copywriting

Een tekstschrijver van website teksten heeft naast de doelgroep een extra publiek. Zo een SEO tekst moet ook voor zoekmachines interessant zijn. Eigenlijk is het niets anders dan het eeuwenoude vraag en aanbod op de markt, maar dan met woorden. Een SEO copywriter onderzoekt welke vraag jouw doelgroep heeft en geeft daarop een tekstueel antwoord.  

De zoekmachines zijn de tussenpersoon die vraag en aanbod aan elkaar verbinden. Door wat slimmigheidjes achter de schermen help je zoekmachines inzien dat jouw aanbod beter is dan dat van de concurrent. 

Storytelling, zowel online als offline, zie je overal terug. Het is een manier van overdracht die we allemaal kennen. Sprookjes vormen bijvoorbeeld de basis voor archetypes, ook zo een veelgebruikte term binnen de marketing. Met verhaalelementen breng je een begrijpelijke en herkenbare structuur aan in je boodschap. Slimme bedrijven maken daar goed gebruik van. Denk aan een corporate story, het is meer dan een advertisment tool. Het geeft alle stakeholders een manier om jouw activiteiten te begrijpen en met elkaar in verband te brengen. Klinkt als perfecte vorm van sturing voor je personeel, vind je niet?  

Storytelling

UX Copywriting

UX copy is een nieuwe term die verwijst naar microcopy, hele kleine tekstjes die bijdragen aan de user experience. Het is daarom belangrijk om precies te weten wie de gebruiker is en wat hij of zij nodig heeft. Met UX copywriting benut je elk woord op jouw website. De juiste gebruiksaanwijzing bij een formulier of in een knop kan het verschil maken tussen wel of geen conversie. Je wil natuurlijk ook dat die gebruiksaanwijzing past bij jouw unieke tone-of-voice. Zelfs één enkel woord in een knop kan het concept van een bedrijf uitdragen en bijdragen aan het vertellen van jouw verhaal.  Maak daar gebruik van!

Freelance copywriter gezocht?

Maak contact en maak merk

WAT DOET EEN FREELANCE COPYWRITER

Heb jij er eentje nodig?

SEO Schrijven

Zoek jij een SEO copywriter die de vindbaarheid van jouw website kan optimaliseren?

Storytelling

Zoek jij een verhalenmaker die weet hoe je mensen kunt raken en verleiden?

Content creator

Zoek jij een goede tekstschrijver die converterende content kan maken?

Identiteit

Zoek jij iemand die het DNA van jouw bedrijf kan uitdrukken in woorden en kan vertalen naar een visie, waarden en concept?

Creatief Brein

Zoek jij een ideeënleverancier voor dat ene winstgevende concept?

WIL JIJ HET GAAN MAKEN?

Investeer in jezelf!

Concept

Zoek jij een ideeënleverancier voor dat ene winstgevende concept?

Copy

Zoek jij een verhalenmaker die weet hoe je mensen kunt raken en verleiden?

Content

Zoek jij een goede copywriter die converterende content kan maken?