website content

content

Verhoog de vindbaarheid van je website met content waar jouw doelgroep om vraagt

Website content

Waar zitten jouw bezoekers écht op te wachten?

Het maken van website content is eigenlijk een soort vraag en aanbod, maar dan met woorden en beelden. Veel ondernemers vullen hun website met content die zij willen geven. Maar het is beter om te kijken naar de content waar jouw doelgroep om vraagt. Past jouw aanbod het beste bij die vraag, dan is jouw website waardevoller dan die van de concurrent. Er zijn een hoop nieuwe marketing tools die jou als ondernemer kunnen overweldigen. UX Copy, Search Engine Optimization, landing page, je moet nogal wat kunnen en weten tegenwoordig. Wees niet bang het komt eigenlijk allemaal neer op; wie is je doelgroep, wat hebben die mensen nodig en hoe kun je hen zo goed mogelijk helpen.

waardevolle website content

Website content

Met een relevante websitetekst trek je bezoekers en kun je die bezoekers overtuigen van jouw product of dienst. Maar de homepage wil je natuurlijk niet volproppen met tekst. Dat is je visitekaartje en die moet er aantrekkelijk uitzien. Met bijvoorbeeld een blogartikel of een landingspagina kun je meer informatie geven en dieper ingaan op een product of dienst. Doordat die website content zeer specifiek is, scoren deze pagina’s vaak hoog bij zoekmachines. 

Een landingspagina zorgt voor meer conversie. Via een advertentie, een zoekopdracht of social media komt je bezoeker op de landingspagina terecht. Een goede landingspagina richt zich op een specifieke doelgroep met specifieke content. De inhoud van de landingspagina moet de doelgroep aanzetten tot de gewenste actie. Dat klinkt niet ingewikkeld, maar het is een vak apart. Natuurlijk kun je via je landingspagina bezoekers ook naar andere pagina’s op je website leiden. 

Landing page

Offline content

Eentje om niet te vergeten! Bij veel bedrijven vliegen direct begrippen als Instagram, SEO en community building over de tafel als de verkoopcijfers moeten stijgen.  Maar is dat écht de oplossing voor jouw bedrijf? Misschien heb je geen groter online bereik nodig, maar willen jouw bestaande klanten gewoon net wat meer aandacht door een extraatje bij de bestelling. Natuurlijk past die boodschap bij jouw concept en vertel je zo nog eens jouw verhaal. 

Website content nodig?

Maak contact en maak merk

Zelf CONTENT SCHRIJVEN VOOR JE WEBSITE?

Geen doe-het-zelver? 

Wat heeft jouw bezoeker nodig?

Je kunt veel tijd en moeite steken in een prachtig artikel, maar als jouw doelgroep daar niet op zit te wachten, dan is het verspilde moeite. Doe eerst onderzoek naar de vragen die jouw publiek heeft. Als je daar goed over nadenkt, ben je al halverwege het maken van waardevolle website content.

Power words

Copywriters gebruiken power words om emoties uit te lokken. Het is algemeen bekend in marketingland dat de meeste aankopen worden gedaan vanuit een emotie. Door in te spelen op die emoties krijgen copywriters mensen sneller bereid een bepaalde handeling uit te voeren. Volg deze link voor een lijst van 161 Nederlandse power words.

Geef anderen het woord

Testimonials geven vertrouwen en kunnen heel overtuigend werken. Natuurlijk kun je over jezelf zeggen dat je lekker bezig bent, maar als iemand anders dat doet, heeft het veel meer impact. Maak niet de fout om stiekem zelf een mooi verhaaltje te verzinnen, dat wordt vaak een doorzichtig marketingverhaal. Wanneer je bezoeker een testimonial niet vertrouwt, werkt die vaak averechts.

Call-to-action

Natuurlijk wil je dat jouw website content de bezoeker zover krijgt om een bepaalde handeling uit te voeren. Het kan dan ook geen kwaad om duidelijk te maken wat je bezoeker moet doen, door een call-to-action toe te voegen. Voor zo een call-to-action gebruik je natuurlijk ook een power word.

Schrijf je nog wel voor jouw publiek?

Als het goed is ben je begonnen met een onderzoek naar de informatiebehoefte van jouw doelgroep. Toch kun je in je enthousiasme tijdens het schrijfproces vergeten voor wie je het allemaal doet. Doe tussentijds een check: vraag je af of jouw website content nog wel echt aansluit bij de behoefte van de lezer en of je nog wel waardevolle content aan het maken bent.

WIL JIJ HET GAAN MAKEN?

Investeer in jezelf!

Concept

Zoek jij een ideeënleverancier voor dat ene winstgevende concept?

Copy

Zoek jij een verhalenmaker die weet hoe je mensen kunt raken en verleiden?

Content

Zoek jij een goede copywriter die converterende content kan maken?